Zeeman claimt breien met Muts Haves

Zeeman is niet meer het stoffige merk van vroeger. Nadat menig discotheek vorig jaar gevuld werd met jongemannen die hun Bjorn Borg’s hadden ingeruild voor de gele Zeeman boxers, speelt de keten nu in op een andere trend: het breien van eigen (winterse) kleding. Daarom lanceert Zeeman vanaf vandaag de Muts Have campagne.

Op zeeman.com kan men gratis breipatronen downloaden voor Muts Haves: een speciale collectie hippe mutsen en sjaals. Daarnaast staan op de site handige instructiefilmpjes voor beginnende breiers. Je kunt een ontwerp kiezen, een patroon en shoplist downloaden en dan aan de slag gaan. Er is zelfs een ‘brei-request’ mogelijk: wie zelf niet wil breien, kan iemand anders vragen via Hyves / Facebook / Twitter of e-mail. De campagne beleefd haar lancering tijdens het Zeeman Muts Have evenement in Vredenburg Leidsche Rijn te Utrecht. Dit evenement leert de nieuwe generatie breien tijdens een workshop. Ook wordt er tijdens het evenement een poging gedaan om het wereldrecord breien te verbreken.

Waar Zeeman al jaren het breien zachtjes aan claimt, voeren ze er nu ook campagne op. Relevante content en inspiratie bieden is daarmee een goede manier om de claim waar te maken. De kanalen die ingezet worden, moeten nog uitwijzen of zij allen even nuttig zijn.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...