World Class List

Contentseries heb je tegenwoordig in allerlei soorten en maten. Maar er zijn er nog maar weinig die ook direct een e-commerce component hebben. Om te testen hoe content met e-commerce werkt, test Alcoholische drankgigant Diageo samen met Amazon Prime een nieuwe contentlijn: The List.

De list is een exclusief format dat alleen in de UK en Duitsland bekeken kan worden. Hierin gaat zanger, acteur en model Corey Wilkins op reis door vijf wereldsteden om daar de beste cocktails te proeven en op zijn ‘List‘ te zetten. Deze cocktails staan symbool voor zijn reis door Sydney, Barcelona, Mexico City, San Francisco en Taipei.

Elke aflevering duurt 20 minuten en kijkt weg als een travel documentaire. Nu zijn er veel meer reis documentaires geweest, zeker met drank of voedsel als hoofd ingredient. Echter waren er maar weinig waarbij je ook direct kon doorklikken en een bestelling doen. En dat maken Diageo en Amazon nu mogelijk. Bekijk alle afleveringen 

 

 

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...