WNF ontbost voetbalveld

Zuid-Amerikanen hebben allemaal één ding gemeen: ze houden allemaal van voetbal. Dus wanneer volkssport nummer één op televisie is, is dit een gigantische mogelijkheid om in te haken. Zo dacht Grey Brasil ook voor WNF. Maar in plaats van reclameborden, commercials of shirtsponsoring, koost Grey voor een impactvolle wijze. Het veld werd het medium.

Een stuk bos ten grootte van een voetbalveld wordt elke vier minuten ontbost. Daarom zorgde Grey ervoor dat, tijdens de vrouwenvoetbalwedstrijd Brazilië-Denemarken, het veld steeds veranderde, totdat het (ogenschijnlijk) een dorre vlakte werd. Aan het einde van de visualisatie kreeg de kijker een bericht van WNF te zien, gevolgd door een telefoonnummer voor donateurs.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...