Wat als JFK op Twitter zat

We leven in een tijd waar een president niet altijd presidentiële dingen hoeft te zeggen. En zeker met Twitter als uitlaatklep is de norm nogal veranderd. Dat ziet ook het John F. Kennedy Library Foundation die samen met the Martin Agency een awarenesscampagne heeft gestart om de huidige tijdsgeest en manier van communiceren in een historische context te plaatsen.

De campagne “words count” noemt president Trump niet eens letterlijk, maar tussen de regels door weet iedereen waar deze campagne overgaat en legt het pijnlijk duidelijk uit hoe de tijdsgeest in negatieve zin is veranderd.

Met de campagne en de Twitterfeed geeft het initiatief een gevoel dat JFK nog steeds de Amerikaanse bevolking toespreekt. En dat presidenten wel degelijk op een presidentiële manier kunnen communiceren.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...