Volvo HR90 recruitment

Auto’s worden steeds intelligenter. Slimmere technologieën maken het rijden steeds veiliger, maar daarvoor moet je ook mensen hebben die dit kunnen onderhouden. Of zelfs de volgende stap kunnen zetten. Daarom zoekt Volvo naar nieuwe mecaniciens. Mannen en vrouwen die de nieuwste technieken begrijpen en kunnen toepassen. En om hen te testen is er eigenlijk niemand beter dan de Volvo auto zelf. Dus ontwikkelde Volvo samen met FamousGrey een auto die de sollicitatiegesprekken zelf doet.

De Volvo gebruikt articifial intelligence om de sollicitant te ‘lezen’. Kandidaten konden hun sollicitatie van te voren indienen via een speciale website en de gegevens daarvan werden verwerkt in de dataset van de auto. Vervolgens werd de kandidaat door allerlei tests geleid die de auto zelf bestuurde.

De ‘sollicitatiegesprekken’ vinden plaats op de Brussels Motor Show van deze week.

 

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
2Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...