Voetbal + Twitter = POWER

Afgelopen zomer vond ik Zuid-Amerika de Copa America plaats. Het belangrijkste toernooi (op het WK na) voor (Zuid) Amerikaanse voetbalteams, waar de finale bijna altijd (op deze editie na dan) tussen Argentinië en Brazilië gaat. Deze editie was Powerade de hoofdsponsor van het toernooi. Het sportieve drankenmerk wilde het toernooi en de sponsoring op een digitale manier laden. Zij toverde elke wedstrijd om in een prachtige infographic.

Iedereen bekijkt namelijk sportevenementen op twee schermen; op televisie en op een mobiel apparaat. Je wilt namelijk altijd tegelijkertijd de wedstrijd zien, statistieken bijhouden, je mening geven en met je vrienden en netwerk in contact zijn. Om dit uit te vergroten, maakte Powerade infographics op basis van de Twitter feed met #gol, #power en #ca11. De landingspagina toverde deze tweets om in een infographic die live veranderde door het aantal tweets en door wat erin gezegd werd. Zo ontstond er een mooie grafische weergave van het toernooi.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...