Vodafone geeft vol gas met nieuwe Hamilton campagne

Eerder vandaag lanceerde Vodafone een nieuwe campagne op Facebook. De campagne, gemaakt door ACHTUNG!, geeft Facebook gebruikers de mogelijkheid om 13 september 2010 als groep te racen tegen Formule 1 coureur Lewis Hamilton.

De Facebook app maakt connectie met het profiel waarbij gevraagd wordt of de avatar op de F1 bolide geplakt mag worden. Totaal zijn er 28.800 afbeeldingen nodig, maar het liefst zo ‘licht’ mogelijk. In Formule 1 gaat het om de kilo’s, hoe minder gewicht – hoe meer snelheid. De 28.880 avatars betekent zo’n 288 MB aan dataverkeer en met het Vodafone breedband abonnement scheur je (natuurlijk) vliegensvlug over de digitale ‘snelweg’.

Op 31 september aanstaande racen alle Facebook gebruikers met z’n allen tegen Lewis Hamilton op een geheim parcours. Op dit moment zijn er pas 31 avatars toegevoegd maar als je mee wilt scheuren tegen Lewis upload dan snel je avatar op de Formule 1 bolide.

Over een algemeen één van de kleinere campagnes van ACHTUNG! maar visueel is het weer goed uitgewerkt.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...