Verslag Eurobest Awards in Hamburg

De Eurobest Awards, één van de Europese prijzen voor reclamebureau’s en adverteerders, werden dit jaar voor het eerst in Hamburg uitgereikt. Op de avond zelf waren alle grote reclamebureaus van de partij. Natuurlijk was POP hierbij en deed uitgebreid verslag.

Er werden vier soorten prijzen uitgereikt; brons, zilver en goud. Unieke campagnes werden beloond met een Grand Prix. Verschillende campagnes vielen in meerdere categorieën in de prijzen. De grote winnaars van de avond waren Volkswagen Fun Theory van DDB Stockholm, Heineken’s Auditorium van JWT Milaan en Microsoft’s Something Happend in Sietes door Bingalow 25 in Madrid.

Ook Nederlandse bureau’s vielen in de prijzen. Zo pakte N=5 zilver in de categorie Media voor de ‘campagne’ openlijk geweld tegen hulpverlenend personeel, Amsterdam Worldwide een design Grand Prix voor Tansu Shoe / Onitsuka Tiger en pakte Wieden+Kennedy terecht de Grand Prix video voor Write the Future voor Nike.


Verder dan 12 awards kwam Nederland niet. Zorgwekkend, Zweden pakte bijvoorbeeld 60 awards en Frankrijk nam er 50 mee naar huis.

Hieronder een overzicht van alle winnaars:

De beste agencies van de avond waren Ogilvy France en DBB Parijs. Na de uitreiking werd er vooral gegeten en veel gedronken. Een goed feestje mag natuurlijk niet ontbreken. Hieronder een fotoverslag:
[slickr-flickr set=”Eurobest 2010 – Hamburg ” items=”12″]

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...