Under Armour Snapchat game

Snapchat is niet alleen een kanaal voor tienermeisjes en kekke filters. Het wordt steeds meer ingezet als onderdeel van hele campagnes. Zo heeft sportmerk Under Armour haar ‘It comes from below’ campagne verrijkt met een snapchat game.

In de door Droga5 ontwikkelde game ben je geen passieve toeschouwer van de NFL ster Cam Newton. Je bént Cam Newton. En nu moet jij allerlei obstakels ontwijken, net als in de film.

Under armour

De game, waarmee de snelheid van je vingers de voeten van Cam besturen, focust zich op het voetenwerk dat nodig is om een goede sporter te zijn.

Binnen Snapchat heeft het merk meerdere 10-seconden snaps in de Sports Discover sectie. Met een swipe start je de game en wanneer je klaar bent, kun je weer een snap van de score maken. En van daaruit kunnen je vrienden en volgers de game weer starten.

De game lijkt het begin te worden van meerdere Snapchat-based games te worden, waar het voor Under Armour niet echt een fit lijkt met de gebruikers.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...