Twitter start eigen backchannels

Twitter heeft een interessante weg ingeslagen in de zoektocht naar een werkend businessmodel. Twitter gaat namelijk backchannels realiseren en het eerste backchannel is inmiddels een feit. Voor de New York Fashion Week is, in samenwerking met American Express, een backchannel gerealiseerd die realtime tweets en foto’s aggregeert en deze publiseert binnen het domein van Twitter.

Nederlandse Twitter gebruikers zijn alom bekend met Moby Picture, de succesvolle shoot ‘n share startup van Mathys van Abbe. Moby Picture levert sinds kort ook uitgebreide backchannels met de komst van MobyNow (gratis en betaald). Twitter lanceert nu een soortgelijke dienst.

Het draait bij deze deal vooral om exclusieve content. De pagina voor de New York Fashion Week  publiceert tweets rondom het event (#nyfw) van bloggers en magazines. Daarnaast worden gesponsorde tweets (in dit geval American Express) in de stream geplaatst. Ook interviews met bekende modeontwerpers verschijnen in de tijdlijn.

Om de stream nog exclusiever te maken, werkt Twitter samen met enkele influentials op het gebied van ‘Beauty’. Zij verrijken de tijdlijn met tips over makeup, haar en andere fashion tips. Een duidelijke focus op premium content dus.

Twitter slaat een interessante weg in met deze backchannels. De samenwerkingen rondom de content zijn verrassend te noemen. Wat vinden jullie van dit initiatief?

(via)

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...