Tummy translator

We kennen het allemaal. Het hongerige gevoel. Een rommelende buik. Een duidelijk signaal dat je iets moet eten. Maar hoe weet je precies wat je wilt eten. Of wat je maag nodig heeft.

Gelukkig heeft Domino’s UK het antwoord daarop, met een app: The Tummy Translator. Vanuit het inzicht dat er teveel keuze is voor een maaltijd, heeft Domino samen met bureau Iris een 60’s video ontwikkeld om haar app te promoten. De video spoofed de science fiction die in de jaren 60 groot werd, en zet het neer als reden en onderzoek om de app te lanceren.

Verder werkt de app simpel. Heb je honger? Zet de app op je buik en neem de hongerige geluiden op. De app vertaalt vervolgens het geluid naar een bepaald soort pizza, waarna je een bon ontvangt om de pizza ook direct te bestellen. Natuurlijk is het advertising met een flinke knipoog, maar wel goed dat een merk zich zo durft te uitten.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...