Torrent your blood

De Russische bloedbank was op zoek naar bloeddonoren en gaf de opdracht om deze middels een online campagne te vinden. Het reclamebureau kwam vervolgens met het slimme inzicht dat het geven en later ontvangen van bloed hetzelfde principe is als het delen van torrents. Je deelt namelijk telkens stukjes bloed of data met een ander. Vanuit vele ‘donoren’ ontstaat vervolgens het hele ‘bestand’.

Het bureau deelde bijvoorbeeld een interactieve video genaamd Donor Sapiens. Deze video ging natuurlijk over bloeddonatie. Door een flinke PR en social campagne werd de video bekend onder de doelgroep, waardoor er vraag ontstond. Men kon de video ook krijgen, gratis zelfs. De video werd exclusief gedeeld op torrentsites. Hierdoor begreep de doelgroep direct het principe, waarna de video de boodschap bevestigde. Een erg slimme manier om je inzicht en boodschap te verspreiden.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...