To the pub

Het gaat niet goed met de Pubs in Groot-Brittannië. Elke week sluiten er gemiddeld 29, tijd om daar iets tegen te doen.

Greene King IPA (een speciaal bier uit de Greene King Brouwerij) is samen met Grey UK een campagne gestart om het belang van de pub weer tussen de oren te krijgen. Want, zo stelt de campagne, een pub is het hart van de lokale samenleving. Van vriendschap tot de dood, van liefde tot curry, de pub heeft er een centrale rol in als facilitator van al die momenten. Om dit te bewijzen is Greene King een contentgedreven campagne gestart: to the pub. Het heeft 50 lokale pubs voorzien van camera’s. Daarmee werd verzocht om zoveel mogelijk belevenissen vast te leggen.

to the pub

Uiteindelijk vormen de mini-documentaires uit de pubs een dagelijkse bewijsvoering van het plezier en de rol van de pub. De campagne speelt zich voornamelijk online af, maar de content wordt ook gebruikt om op TV uit te zenden.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...