The red hops experiment

Voor bier heb je een aantal essentiële ingrediënten nodig, waarvan hop één van de belangrijkste is. Normaal gesproken groeit hop voor brouwerijen in eigen kassen of velden. Maar ter ere van het 25 jarige sponsorschap van Liverpool heeft de Deense bierbrouwer Carlsberg wel een heel bijzondere kas ontwikkeld voor haar bier, dat noemen zij de Red Hop Experiment.

Speciaal ontwikkeld voor Liverpool fans heeft Carlsberg een kas gebouwd waar alle invloeden van het befaamde Anfield stadion te horen, zien en voelen zijn. Het stadion van de Reds met het kenmerkende You’ll never walk alone als strijdlied is één van ‘swerelds roemruchtste plekken voor een voetbalwedstrijd. En met al deze invloeden heeft Carlsberg een speciaal biertje ontwikkeld.

Schermen tonen befaamde wedstrijden en goals, boxen bootsen de sfeer en hectiek na en de grond waar de hop in gekweekt wordt komt van Anfield. Zo bewijst Carlsberg dat Liverpool na 25 jaar echt onderdeel van het bier is geworden.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...