The indoor generation

Als mens brengen we 90% van onze tijd binnen door. En die plek hebben we steeds comfortabeler gemaakt. Zodat niets meer kan ontsnappen, met alle gevolgen van dien. En die gevolgen leken in eerste instantie vooral te draaien om comfort, warmte en ‘gezelligheid’. Maar de consequenties van ons leven binnen zijn veel gevaarlijker dan we vroeger vermoedde. En daarom is Velux een campagne gestart om ‘The Indoor Generation’ met de keiharde feiten op de neus te drukken.

Zo vertelt de hoofdpersoon, een meisje met Astma, hoe wij als generatie zijn veranderd en hoe we onszelf ziek hebben gemaakt. Door alles te isoleren, ramen te sluiten en het huis te vullen met artificiële oplossingen. Gevolg is dat de lucht die we in ons huis inademen tot wel vijf keer zo slecht is als de lucht buiten. Maar naast voldoende zuurstof is het effect van licht ook belangrijk. Zo leren kinderen 15% beter in een ruimte met veel daglicht dan in donkere ruimtes.

Met deze campagne zet Velux haar merken neer om een bestaand maatschappelijk probleem ook echt op te lossen. De film is een echte ‘eyeopener’ en de site geeft je meer informatie over wat jij kunt doen, zodat we niet meer ‘the indoor generation’ zijn.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
2Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...