The hacking jersey

In de aanloop naar het WK 2018 in Rusland, verschijnen de meest megalomane films en campagnes van sponsoren met grote sterren. Maar wellicht wel de meest bijzondere campagne is eigenlijk in aanloop naar de laatste kwalificatiewedstrijd voor het WK al uitgevoerd. Voor de cruciale wedstrijd New Zeeland – Peru stond Peru voor een onmogelijke opgave, er wonen immers slechts 64 Peruvianen in New Zeeland. Dus hoe geef je de Zuid-Amerikanen het gevoel dat ze alsnog thuis spelen? Door het shirt en het stadion van de thuisspelende ploeg te ‘hacken’.

Bureau Houdini en Crystal ontwikkelden een bijzonder shirt dat van dichtbij op de kaart van New Zeeland leek, maar op afstand het shirt van Peru voorstelde. Zo vulde het stadion zich met tienduizenden Peruvianen, terwijl er eigenlijk slechts een handjevol in het stadion zaten.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...