The Good Search

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken, is funding niet het grootste probleem van sociaal ondernemers. Dat is namelijk het vinden van klanten. Voor verreweg de meeste consumenten start de zoektocht naar een product of dienst online. Bij normale zoekmachines verschijnen de grote bedrijven die veel geld besteden aan hun vindbaarheid direct bovenaan. De kleine startende bedrijven en sociaal ondernemingen worden hierdoor slecht gevonden. Daarom is op initiatief van ABN AMRO The Good Search gelanceerd, de eerste social zoekmachine van Nederland.

Na het geven van een zoekopdracht in The Good Search komen als eerste sociale ondernemingen naar boven. Zo maakt de zoekmachine sociaal ondernemers online beter vindbaar en zichtbaar voor potentiële klanten. En voor hen wordt het eenvoudiger om een duurzame, groene of maatschappelijk verantwoorde optie van een product of dienst te kiezen.

 

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...