The E.V.A. initiative

Volvo staat al decennia lang bekend om haar veiligheid. Uit recent onderzoek van Volvo is echter gebleken dat vrouwen en kinderen een hogere en grotere kans hebben op letsel bij een auto-ongeluk dan mannen. Daarom is Volvo het E.V.A. initiative gestart: Equal Vehicles for all.

The E.V.A. initiative heeft als doel om auto’s veiliger te maken voor iedereen die er in zit. Decennia lang zijn auto’s alleen getest met mannelijke ‘crash test dummies’. Zo werd er alleen op mannelijk letsel gelet. Door nu onderzoek te doen naar het vrouwelijk lichaam in de auto, worden de auto’s nu aangepast.

Zo zijn op basis van data de stoelen, de kooiconstructie en de gordels aangepast zodat het iedereen beschermd. En niet alleen maar mannen.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...