The attention powered car

Een speciaal onderzoeksteam van JWT, neurospecialst Emotiv en productiemaatschappij Finch hebben met deze harde cijfers een prototype Hyundai ontwikkeld. Het bijzondere aan de roadtrip is dat deze rijdt op attentie. De auto remt dus af, wanneer je dus achter het stuur zit en ietwat afgeleid bent, door muziek, telefonie of bijvoorbeeld het pakken van een flesje water. Het enige dat je zelf hoeft te doen is een speciale hoofdband dragen, waardoor de auto je hersengolven herkent.

De auto remt af op basis van drie factoren. Ofwel, je verandert van ‘taak’ (je zet andere muziek op). Ofwel, je hebt een dipje achter het stuur (je knippert langer met je ogen). Ofwel , je draait je hoofd weg van de weg. Wanneer je hierna weer met volledige focus op de weg gericht bent, gaat de auto weer harder.

De auto is nu bezig aan een roadtrip door Western Australia. Voor nu is dit nog een prototype en experiment, maar het kan ook de opmars van neuro-techologische producten en zelfs campagnes betekenen. Bekijk de voortgang van het prototype hier.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...