Storytelling van T-Mobile: Relaxen met Martijn

T-Mobile heeft een maand geleden de campagne ‘Relax met Martijn‘ gelanceerd. De campagne laat het verhaal zien van Martijn Bouhuijs die met zijn bewaarde belminuten en smsjes van T-Mobile, de kampioenswedstrijd van zijn oude voetbalteam (DRC tegen Sloterpark sc / AGS) uit 1997 wil herbeleven. Op het eerste gezicht leek dit een losstaande commercial, maar niets is minder waar. T-Mobile lanceert een mooi stukje storytelling.

Storytelling

Storytelling is een manier om een product of dienst, in de vorm van een verhaal, uit te leggen. Storytelling bevat een reeks van gebeurtenissen die elkaar in chronologische volgorde opvolgt. Zoals elk verhaal zijn er vaste elementen zoals een hoofdpersoon, omgeving en opbouw naar een climax. Het verhaal, in dit geval van Martijn, wordt in verschillende media vertelt wat resulteert in samenhangende campagne met het doel te informeren over het nieuwe T-Mobile abonnement.

De campagne bestaat uit maar liefst 7 commercials, een dedicated YouTube channel en een Hyves Widget die aftelt naar het moment waar jij naar uitkijkt. Mooi aspect van de campagne is de vastberadenheid, essentieel voor storytelling. Naast de verschillende filmpjes waarin Martijn weer traint om fit te worden, is de wedstrijd het hoogtepunt. Die is afgelopen zaterdag 14 maart daadwerkelijk gespeeld en DRC won met maar liefst 6-0.

Het kanaal van T-Mobile is tot nu toe bijna 24.000 keer bekeken. De filmpjes van de wedstrijd zijn nog weinig bekeken, maar zijn pas recent geupload. Het aantal subscribers is met 37 laag te noemen.

De campagne oogt respect met de uitwerking, maar de resultaten lijken achter te blijven, zelfs met de inzet van TV. Doelstelling van de campagne lijkt ‘awareness’ te zijn van het nieuwe T-Mobile Relax abonnement en dat blijft lastig te meten. Het persoonlijke aspect van de campagne maakt het echter wel toegankelijk. De campagne is gemaakt door Saatchi & Saatchi

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...