Stap in de sloffen van een profvoetballer met I AM Playr

Nike begint het nieuwe jaar sterk vernieuwend met een nieuwe wijze om meer interactie en engagement aan te gaan met de doelgroep. Zij lanceren I AM Player, de allereerste Point of view sociale voetbal game. Hierdoor ervaar je het leven van een superspits in wording. Alles vanuit Point of view gefilmd, waardoor het nog realistischer is.

Je begint met je eerste profcontract bij Riverpark FC. Vanaf dat moment begin je met online (vooral op Facebook) en offline oefenen van voetbalcompetenties. Je oefent bijvoorbeeld je skills om ‘goal scoring chances’ te creëren gedurende het komende seizoen. Hoe harder jij je best doet, hoe beter je ook wordt. En alleen jij bepaalt jouw pad van je carriere. Je groeit uit tot ‘Golden Boot winnaar’ als je het heel goed doet, tot aan ‘waterdrager’. Mocht je het echt niet goed doen, kan de club je ook op de transferlijst zetten.

Je voetbalkwaliteiten zijn belangrijk, maar net zo belangrijk zijn je sociale skills. Je gaat daten, feesten, sociaal netwerken en met vrienden op stap. Maar je moet altijd onthouden, dat je acties altijd gevolgen hebben. Zo kun je na een avondje stappen goed op je donder krijgen van de coach. Of een avond met de verkeerde dame doorbrengen, je veel problemen opleveren thuis. Aan de andere kant kunnen al deze activiteiten je ook veel plezier bezorgen. Voormalig topvoetballer Teddy Sheringham (samen met nog meer ex-voetballers) coached je persoonlijk naar een betere voetballer.

Een bijzonder project met integratie van Point of view video, facebook apps en offline activiteiten geven je ook echt het gevoel van een bijzondere game. Wellicht is het wel de toekomst voor sportgames in het algemeen. Of juist hoe sportmerken met fans en sporters communiceren. Het is in ieder geval een goede stap in 2011.

Bekijk het persbericht, Facebook pagina of volg de Twitterfeed.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...