Sprint 60 Twitter race

Sprint is een Amerikaanse provider die snel internet biedt. Als sponsor van de Daytona 2013 wilde het merk kijkers laten interacteren met de race zelf. Waar je normaal alleen maar rondetijden of extra content te zien krijgt, lag de uitdaging hier vooral bij betrekken van mensen op basis van merkwaarden. Dus creëerde het een race via Twitter.

Nu zijn Twitter races inmiddels redelijk begane paden, maar deze variant is nog wel nieuw. Sprint riep, tijdens een splitscreen mensen op om hun tweede scherm erbij te pakken voor een eigen race. De kijker werd gevraagd om een racenummer te kiezen (conform de coureurs en hun auto). Zij moeten dit nummer gedurende een minuut tweeten. De coureur met de meeste tweets wint een bedrag voor een goed doel. En de tweeter met de meeste tweets wint ook een prijs.

Uiteindelijk wordt de snelheid van de tweets doorvertaald naar de merkboodschap: snelheid van je internetverbinding. En creëerde Sprint een relevante en interactieve second screen applicatie.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...