Spinawards – and the winners are…

Gisteravond zijn in Amsterdam de Spinawards uitgereikt. Achtung! werd uitgeroepen tot bureau van het jaar en ontving verder drie keer zilver. Opdrachtgever van het jaar was de Rijksoverheid (Ministerie van Justitie) met twee keer zilver voor Stanislav. Hair Level XL was de grote verrassing met Goud voor beste content. En Boondoggle de terechte winnaar van goud voor de Baby Olifant case. Hieronder de uitslag op een rijtje:

Beste content

Goud: Hair level XL (Bespeak & TinQwise/Philyra (branche-instituut voor scholing en examinering in de uiterlijke verzorging))
Zilver: Amstel Teamlink (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)
Zilver: IKEA design your own life platform (LEMZ/IKEA)

Beste crossmedia concept

Zilver: Pak de Polo (ACHTUNG!/PON’s Automobielhandel)
Zilver: Daar ben ik (XXS/Klimaatbureau NCDO)

Beste design

Geen winnaars

Beste gaming concept

Zilver: Het grote Chocomel Hot sneeuwballengevecht (ACHTUNG!/Friesland Foods)

Beste innovaties

Geen nominaties

Beste interactieve video concept

Zilver: Skoda Octavia RC (ACHTUNG!/Pon’s Automobielhandel)
Zilver: Press to play – The Playboy game (NRG3/Coty Fragrances Benelux B. V.)

Beste Media inzet

Zilver: G-Star’s Next Raw Reporter (G-Star/G-Star)
Zilver: STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste mobiele concept

Goud: Appie van Albert Heijn (IceMobile en Muse Amsterdam/Albert Heijn)

Beste online campagne

Goud: Baby Olifant (Boondoggle/KMDA/Zoo Antwerpen)
Zilver: Hi, Pokkie foetsie, Hyves Prank (Red Urban/Hi)
Zilver: STANISLAV (KONG/Rijksoverheid/Ministerie van Justitie)

Beste website concept

Zilver: Wieckse Zonneradar (2010 Amsterdam/Heineken Nederland)
Zilver: Cinema 21:9 (Tribal DDB/Koninklijke Philips Electronics N.V.)

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...