Spin Awards 2011 genomineerden

Officieel is er nog niets bekend, maar in dit tijdperk kan zoiets niet meer geheim blijven. Hieronder dus een overzicht van de genomineerden die tot nu toe bekend zijn. We zullen het lijstje updaten naar mate er meer genomineerden bekend zijn.

Voorlopige tussenstand: Boondoggle 5x, Achtung! 5x, Indie 5x, KONG 3x, MUSE 3x, NOISE 2x, Sanoma 2x …

Update 21:30
De nominaties zijn officieel bekend gemaakt door de organisatie. Met Indie, Lemz, Achtung! en Boondoggle als koplopers.

Beste online campagne

Madame Tre Sesti – ACHTUNG! THEY in opdracht van Vodafone
Felicivideo – ACHTUNG! In opdracht van Vodafone

Streetview Soedan – KONG in opdracht van Cordaid Mensen in Nood
Interactieve SMS banners – KONG in opdracht van Cordaid Mensen in Nood

Liquid Mountaineering – CCCP in opdracht van Hi-Tec
HEMA Spieken – Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA

PHILIPS – Wake up the Town (intergrated) – Tribal DDB Amsterdam, DDB Worldwide, One Voice in opdracht van Philips
KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
The blow job – Duval Guillaume Antwerp/Modem in opdracht van Ché Men’s | Magazine
Viva la Givolution – INDIE- Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s

Beste beste website concept

HEMA Bonkies Online – Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA
Madame Tre Sesti – ACHTUNG! THEY in opdracht van Vodafone
Online Boeksigneren – KONG in opdracht van selexyz
Rivella Kicks & Thrills – SuperHeroes in opdracht van Rivella

Beste mobiele concept

Autoweek iPad app – United/Icemobile/Muse in opdracht van Autoweek
Sennheiser Frequency Finder – mediaBunker in opdracht van Sennheiser Benelux
Axa brings print ad to life – Duval Guillaume Antwerp/Modem in opdracht van Axa Bank Verzekeringen
Grappie van Appie – Muse Amsterdam & Icemobile in opdracht van Albert Heijn
Film It Yourself – Stunst, Noodlewerk, Videodoc, Martijn Pannevis in opdracht van VPRO
ikPod: interactief en persoonlijk – Mediamatic Lab in opdracht van Joods Historisch Museum

Beste crossmedia concept

KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Nike Take Mokum – Boondoggle in opdracht van Nike Running

AXE Heaven on earth  – Media Republic in opdracht van Axe Unilever
Belgacom Kids – VVL BBDO in opdracht van Belgacom
Viva la Givolution  – INDIE- Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s
Volkswagen Rijbewijs – ACHTUNG!, MTV Networks in opdracht van Pon’s Automobielhandel B.V.

Beste interactieve video concept

AXE Heaven on earth – Media Republic in opdracht van Axe Unilever
Can you fix it? – IJsfontein in opdracht van SOA Aids Nederland
Collapsus – Submarine i.s.m. VPRO
Live interactief billboard tegen agressie – N=5 in opdracht van Ministerie van Veiligheid en Justitie/Rijksoverheid

Beste gaming concept

De Brain Game – MSL Amsterdam in opdracht van Gemeente Den Haag
HEMA Bonkies Online – Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA
Noisia Infection – Flavour BV in opdracht van Noisia
Silver Line Society – INDIE- Amsterdam in opdracht van Microsoft

Beste social media concept

KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Nike Take Mokum – Boondoggle in opdracht van Nike Running

Orgaandonatie JaofNee: Nederland zegt Ja op Hyves – NOISE, KesselsKramer in opdracht van Rijksoverheid: ministerie van VWS en ministerie van AZ
De Dwaze Rij – Selmore Lynx in opdracht van De Bijenkorf
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs – Lemz in opdracht van ikgebruik.nl

Beste design

Polo 444 – ACHTUNG! In opdracht van Volkswagen Nederland
Rivella Kicks & Thrills – SuperHeroes in opdracht van Rivella

Beste content

Cairing Dairy – INDIE- Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s
Darth Vader neemt zijn stem op voor TomTom – Pool Worldwide in opdracht van TomTom
Het Achterhuis Online – LBi Lost Boys in opdracht van Anne Frank Stichting
iFly Magazine – Born05 in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs – Lemz in opdracht van ikgebruik.nl
Kinderen zien dingen anders – Lemz in opdracht van Stichting Consument & Veiligheid en de Voedsel & Waren Autoriteit

Beste media inzet

Artsen zonder Grenzen – doneer je profiel – Lemz in opdracht van Artsen zonder Grenzen
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs – Lemz in opdracht van ikgebruik.nl

Allereerste guerilla stunt op Chatroulette.com – SSSS & Orchestra in opdracht van Condomerie
Fight cancer 100.000 views campagne – The Gardeners in opdracht van Fight Cancer
JaofNee Donorweek trapt af met eerste nationale online wervingsactie. Live op NU.nl – KesselsKramer & NOISE in opdracht van Rijksoverheid – ministerie van VWS en ministerie van AZ
Koninklijke Landmacht. Durf te vragen – Publicis / Maximum in opdracht van Koninklijke Landmacht
Live interactief billboard tegen agressie – N=5 in opdracht van Ministerie van Veiligheid en Justitie/Rijksoverheid
Vodafone The Voice of Holland – OMD in opdracht van Vodafone

Beste innovatie

Appie van Albert Heijn – Icemobile & Muse Amsterdam in opdracht van Albert Heijn
Live interactief billboard tegen agressie – N=5 in opdracht van Ministerie van Veiligheid en Justitie/Rijksoverheid
Geefrobot – INDIE-Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s
Film It Yourself – Stunst, Noodlewerk, Videodoc, Martijn Pannevis in opdracht van VPRO
Quest je webcam – Bureau Bambi BV in opdracht van G+J Uitgevers, Quest

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...