Sony Headphone music festival

Iedereen die in Shibuya (Japan) met een mobiele telefoon en koptelefoon over straat loopt, kreeg een klein presentje. Sony heeft namelijk een geheel eigen festival georganiseerd. En je hoeft er niet eens voor in de rij te liggen, je bezoekt het festival op de straten van de stad en in de winkels.

Sony creëerde haar eigen festival via het eigen SmartAR systeem. Daarmee namen zij de vier populairste Japanse rockgroeps op, om vervolgens te tonen via speciaal ontwikkelde QR-posters binnen winkels, populaire straten en electronicawinkels. Op deze plekken konden muziekliefhebbers ook direct de nieuwe koptelefoons uitproberen.

Ruim 460.000 japanners werden betrokken middels het festival en het zorgde ervoor dat de nieuwste koptelefoon ook de bestverkochte was.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...