Share the joy van New Zealand

Cadbury is een van de allergrootste chocolademerken ter wereld. Vooral in Australië en New Zealand eten fijnproevers vooral Cadbury chocolade. Cadbury wilde voor een nieuwe campagne iets anders doen dan de zoveelste koe, melk of olifant te gebruiken. Zij wilde het gebruik van chocolade omvatten en als campagne gebruiken. Maar wat beleef je, wanneer je chocolade eet. Plezier natuurlijk!

Daarom lanceerde Cadbury een zes maanden durende campagne genaamd: Share the Joy. De campagne staat geheel in het teken van plezier en het delen ervan, zoals de naam al zegt. Cadbury vroeg namelijk aan de totale populatie van New Zealand om hun geluid van plezier op te nemen en in te sturen. Honderden mensen hebben hun geluiden opgestuurd. Van het knippen van gras, het geluid van de oceaan tot aan een zondagochtend geeuw. Na het verzamelen van de geluiden heeft Cadbury een bekende zanger (Bobby mcFerrin) gevraagd om een nummer te schrijven op basis van alle geluiden. Zo ontstond het allereerst liedje dat geheel gevuld is met (geluiden van) plezier.

Naast deze massale globale campagne heeft Cadbury ook verschillende evenementen georganiseerd, allen om plezier te tonen en aan te jagen. Zo verspreidde het merk strandballen met daarin camera’s om het plezier in beeld te vangen. Met Kerstmis organiseerde zij een kerstfeest waarbij een boom gevuld met kerstlampjes werkte op basis van klappende handen. Hoe harder er geapplaudisseerd werd, hoe feller de boom. Het leukste was nog de enorme snow globe die Cadbury in Auckland plaatste om in de zomer een heuse sneeuwstorm teweeg te brengen.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...