Sephora lanceert ‘Beauty Talk’

Sephora, een populair make-up merk, heeft  zijn eigen community gelanceerd genaamd ‘Beauty Talk‘. Op Beauty Talk krijgen bezoekers de laatste tips van Sephora beauty experts, maar is het ook mogelijk eigen vragen te stellen aan de community.

Als je wel eens op YouTube surft, heb je het zeker wel eens voorbij zien komen. Make up tutorials. YouTube staat er vol mee. Make-up enthousiastelingen zitten dag en nacht voor de webcam om alle brushes en eyeliners uit te proberen en geven praktische make-up tips voor de amateur. In Nederland hebben we zelfs enkele make-up celebrities zoals Miss Lipgloss en Beautygloss – vaak ingezet voor seeding van beauty/lifestyle producten.

Het aanbod van make-up video’s op YouTube rijst inmiddels de pan uit. Een prima ontwikkeling voor make-up merken maar bijna niet meer te regisseren. Daarom heeft Sephora een slimme community neergezet om connected te blijven met make-up enthousiastelingen.

Een mooi voorbeeld van een opzetten van een community op basis van interesse door een merk. Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...