Real World Cybercrime

Een op de drie bedrijven in Engeland zijn slachtoffer van cybercrime. Met diverse aanpakken en tactieken worden bedrijven platgelegd en hun business ingepikt. Maar toch voelt het voor veel bedrijven als iets ongrijpbaars, ver van hun bed én is er veel onduidelijkheid over wat cybercrime allemaal inhoudt. Daarom start verzekeraar Hiscox, samen met Brompton (van de vouwfiets) een campagne om mensen bewust te maken van de gevaren van cybercrime. Maar dan in de echte wereld.

Zo werd er een exacte kopie van de winkel in dezelfde straat geopend, waarbij de identiteit zo lijkend is, dat je de verschillen niet ziet in eerste instantie. Door de gelijkenissen kon de winkel de voorraad inpikken en werden er zelfs nep klanten op de echte winkel afgestuurd om het te doen lijken alsof het te druk was om binnen te stappen.

Met de campagne wordt cybercrime voelbaar gemaakt en ervaar je fysiek ook de effecten ervan. Knap werk van AMV BBDO.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...