Pure Energy Challenge

De Pure Energy Challenge is een online ervaring die gebruikers de kans biedt om een auto te ontwerpen die volledig draait op duurzame energie. De auto is gebouwd en gemaakt om te functioneren op drie bronnen: waterkracht, zonne-energie en windenergie. Het op maat gemaakte e-voertuig maakt gebruik van de natuurlijke weersomstandigheden als brandstof om te rijden. De weersvoorspelling die in het spel wordt gebruikt, is real-time gebaseerd op het werkelijke weer in heel Europa.

Ok genoeg gepraat. Wat opvalt is dat dit er ontzettend strak uitziet. Bij elke vorm van input wordt je bolide uitgebreid met spoilers, panelen en andere zaken. Je hebt het echt het gevoel alsof je een eigen electro Batmobiel aan het bouwen bent. De Transformer geuiden maken het helemaal af. Heel erg vet gedaan. Props aan DDB en Tribal DDB Amsterdam.

Credits
Strategie: Han van Dijk, Ralf Hesen
Executive Creative Director: Chris Baylis
Creative Director: Olaf van der Geld
Copywriter: Justin Schoenmaker
Designers: Robbin Cenijn, David Navarro, Melanie Schaap
Account team: Milo van der Meij
Project Manager: Chantal Köster, Anna Mononen, Siebren Benedictus
Interactive Designer / UX: David Vogel, Joeri Kiekebosch
Producent: Fione van Wijk
Editor: Martin Heijgelaar
Digitale Productie: MediaMonks
Animatiestudio: Keytoon
Post-Productie: The Ambassadors
Audio Post-Productie: The Ambassadors
Sound design: Kox Muziek, Michel Sanchez-Infante
Vattenfall / Nuon: Stijn Rohof

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...