Puppy love op Tinder

Iedereen is op zoek naar liefde, zeker via de moderne dating apps. Maar niemand zal zo trouw zijn, als een viervoeter.



In de Verenigde Staten worden op dit moment 7.6 miljoen honden verlaten, op straat gezet of achtergelaten. 7.6 miljoen liefdevolle dieren die aan hun lot worden overgelaten en uiteindelijke belanden in een asiel. Een stageteam van BBH wilde hier iets tegen doen en bedacht samen met Social Tees Animal Rescue, Puppy Love.

Puppy Love is een campagne waarbij het team tien verlaten honden een profiel op Tinder gaf. Tien honden die nieuwe baasjes veel meer liefde kunnen geven dan menigeen op Tinder. In één week tijd kregen de profielen daarom ook meer dan 2.700 matches.

Het sympathieke initiatief is niet het eerste sociaal gedreven concept dat honden helpt, kijk bijvoorbeeld naar DoggyBNB, een AirBNB variant voor honden. Het is ook niet het eerste Tinderconcept, want meer (vooral non-profits) onderzoeken het medium al, zoals Amnesty International. Maar de combinatie en de impact is erg interessant en biedt wellicht nieuwe mogelijkheden voor marketeers.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
4Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...