Pepsi refreshed de wereld weer in 2011

Refresh everyting was in 2010 een van de meest succesvolle crowdsourcing initiatieven ter wereld. Pepsi vroeg begin 2010 om creatieve ideeën om communities vooruit te helpen. Pepsi investeerde miljoenen dollars om duizenden projecten te ondersteunen. In 2011 heeft het merk al aangekondigd om twee keer zoveel te investeren en daarmee ook twee maal zoveel projecten te lanceren. Een ambitieus plan, maar zeker niet onwerkelijk.

Pepsi start hiermee door vier nieuwe subsidies te lanceren. Van $ 5.000,- tot $ 50.000,- subsidies geeft het merk weg om ook kleinere initiatieven te subsidiëren. Vanaf April kan men ideeen insturen voor vier categorieën: Arts & Music, Communities, Education en een nieuwe variërende categorie genaamd:  Pepsi Challenge. Elke drie maanden verandert de Pepsi Challenge van vorm en inhoud. Vanaf mei tot aan december kan iedereen stemmen op ideeën. Aan het begin van elke maand wordt een winnaar bekendgemaakt. Ruim 1.500 inzendingen worden gekozen door het stemmechanisme.

Naast het stemmechanisme op het platform, kan men in 2011 ook stemmen op Twitter, Facebook, de mobiele app en via SMS.

(via Popsop)

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...