Ontdek spelenderwijs Defqon 1

De nieuwe website voor ID&T’s Defqon 1, een van de grootste hardcore festivals ter wereld, is eind vorige week gegaan. Een bijzondere online experience, waarbij bezoekers via 11 ruimtes met verschillende minigames spelenderwijs de DJ’s van dat betreffende festivalonderdeel kunnen ontdekken.

Rondom het thema ‘No time to waste’ is een experience ontwikkeld met minigames, waar je spelenderwijs in 11 ruimtes de namen van de DJ’s kunt ontdekken. Zo is de groene ruimte er een waar je insecten kan pletten, die vervolgens de DJ namen prijsgeven. En een zwarte kamer, waar je in een shooter a la Doom DJ’s neer moet schieten waarvan de naam dan bekend wordt.

ID&T heeft Hanazuki gevraagd om een online experience te bedenken en te creëren. Thema van het festival is ‘No Time to Waste’. De visuele stijl werd ‘Monthy Python meets Mad Max’. Uitgeknipte elementen werden gecombineerd met een 3D wereld – een mix van Flash, programmeertalen en Papervision.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...