Ogilvy maakt van barrekening een zorgfactuur

Hoe zorg je ervoor dat mensen niet beschonken achter het stuur stappen? Je kunt tv-commercials maken waarbij de BOB meer plezier maakt, doordat hij niet drinkt. Je kunt posters of billboards maken. Je kunt een social media campagne maken. Maar waar besluit de bestuurder of hij ofwel gaat drinken, ofwel alsnog gaat rijden? Juist ja, in het uitgaansleven. Met dit uitgangspunt heeft Ogilvy Brazilië een zeer treffende manier gevonden om de bestuurders te raken. Op de bon.

Bij het afrekenen van de bestelde drankjes, krijgen de bestuurders en mensen in het uitgaansleven hun bon. Alleen betalen zij niet alleen voor de drankjes. Zij betalen ook voor de ambulance, de operatie en de ziekenhuiskosten. De boodschap onderaan de bon was: “Driving home tonight, could be very expensive.” Erg goed gevonden door Ogilvy!

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...