Obermutten goes global

Maak kennis met het dorpje Obermutten. Een klein dorpje ten westen van Davos dat meer toeristen wil verwelkomen het komende jaar. En daarom besloten ze om een briefing te sturen aan reclamebureau Jung von Matt. En die zorgde ervoor dat het hele dorp vol hing met profielfoto’s.

Het Duitse bureau creerde voor het Zwitserse dorp een Facebookpagina. Op deze pagina werd iedereen welkom geheten door de burgemeester van het dorp. Hij vertelt daarna wanneer je de Facebookpagina ‘liked’, je op een zeer persoonlijke manier bedankt wordt. Je profielfoto wordt namelijk letterlijk opgehangen op het aankondigingsbord van het dorp. En toen ging de campagne pas echt lopen. Inmiddels staat de teller op meer dan 9.000 Likes, staan er meer dan 20 nationaliteiten op het bord en het zelfs het Zuid-Koreaanse journaal een item erover gebracht. Wat een like allemaal niet kan doen…

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...