Nike lanceert “The Chosen”

Met de nieuwe campagne “The Chosen” richt Nike zich helemaal op de actie sporten: BMX, surfen, snowboarden en skaten. Een grootschalige campagne met een focus op Facebook. Met een video contest roept Nike de doelgroep op om een video te maken waarin ze hun skills tonen: “Take the stage and own the spotlight.”

De commercial werd geheel in stijl ‘s nachts opgenomen. Hierin showen bekende Nike 6.0 atleten, waaronder skateboard legende Paul rodriguez, de Olympische snowboarder Danny Kass en de surfster Laura Enever, hun skills. Letterlijk in de spotlights. De commercial ging niet op televisie in première, maar op Facebook.

Nike zet met deze campagne vol in op digitale media. Op Facebook worden sporters met een video contest opgeroepen om video’s in te zenden waarin ze laten zien wat ze kunnen. Vervolgens moeten de inzenders zoveel mogelijk buzz rondom hun inzending creëren.

De deelnemers maken kans op “The Chosen Lifestyle”, een jaar lang leven als een pro atleet. Dit betekent de wereld rondreizen met de Nike atleten en toegang tot exclusieve Nike producten. De winnaars worden bepaald door Nike, de Nike atleten en de fans. Bekijk hier de campagne op Facebook.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Edward

Edward is werkzaam als online creative in Amsterdam. Twitter: @eddy_dee

You may also like...