Nike Game of Go

Als je als merk wilt opvallen in deze drukke wereld, moet je niet alleen reclame maken, of grappige social content posts doen. Je moet mensen in beweging krijgen in een wereld gebouwd door jouw merk. En dat weet Nike als de beste. Waar het vorig jaar al mensen in de nacht op een LED baan liet hardlopen of in ‘Reactland‘ speelde met gamification, heeft Nike het in LA verder getrokken. Met behulp van Wieden + Kennedy en MediaMonks bouwde het Game or Go.

Game or Go is een interactieve hardloop experience dat twee dagen lang, dag en nacht, plaatsvond in Microsoft Square in Los Angeles. In Game or Go konden spelers bepaalde avatars maken en vanuit die avatar een virtuele race rennen. Door te rennen, springen en ‘vliegen’ over een serie van obstakels in deze wereld.

Drie spelers renden tegen elkaar op gigantische loopbanden, wat hen de kans gaf om de gekste toeren uit te halen, wat een gigantische en spannende 400 meter race werd. Sommigen haalden de ‘finish’, sommigen niet. Uiteindelijk won één speler de wedstrijd, alles ter promotie van de nieuwe Nike Epic React hardloopschoen.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...