Newcastle ad aid

Wanneer je zo overtuigd bent van je product. Wanneer je zoveel geld aan marketing hebt uitgegeven. Dan roep je de hulp in van je fans. En exploiteert ze keihard.

Het biermerk dat bekend staat om haar anti-marketingcampagnes start met een opvallende (en daarmee passende) social media campagne. Fans van het biermerk worden gevraagd om hun eigen snapshots te delen met #newcastleadaid. Zo kun jij met jouw foto het gezicht worden van Newcastle Brown Ale. Maar er zit natuurlijk een adder onder het Noord-Engelse gras.

Newcastle wish you were beer

Newcastle en bureau Droga5 bundelen hun photoshopkunsten en verbouwen jouw vakantiekiekje tot trashy advertising. Een logische stap omdat ze in vorige campagnes al het budget gespendeerd hebben aan Hollywoodsterren die het bier promoten. En natuurlijk ook om te besparen op stockfoto-kosten. Of, zoals ze zelf zeggen:

“Newcastle definitely is not the first brand to ask fans to post photos on social media to ‘build a stronger community’ and whatnot, but Newcastle definitely is the best at turning those photos into into obvious, exaggerated, poorly executed ads.”

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...