Mourning Tweet

Op 17 juli herdacht Argentinie de bloedigste aanslag in de historie van het land, waarbij 85 mensen omkwamen. Door de impact en de grootte van de aanslag, raakte het vele Argentijnen, waardoor het een nationale rouwdag is geworden. Maar in dit sociale tijdperk is het lastig om op passende wijze je steun te betuigen of te rouwen. Dus verzon Ogilvy Argentina Mourning Tweet. Een speciaal ontwikkelde tweet, herkenbaar voor iedereen.

Op de eerste dag van de campagne, bezochten 165.000 Argentijnen de pagina, waarvan duizenden de tweet zelf gebruikten. Mourning Tweet is het afgelopen jaar steeds vaker ingezet, tijdens rouwprocessen over de gehele wereld. Zo was Mourning Tweet ook trending topic na het overlijden van Amy Winehouse en Steve Jobs en tijdens de herdenking van 9/11.

Een mooi initiatief dat in de tussentijd een online standaard is geworden.

 

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...