Mercedes organiseert een Tweetrace voor Superbowl

Ter promotie van haar allereerste advertentie tijdens de Superbowl organiseert Mercedes Benz een bijzondere sociale campagne. Mercedes organiseert namelijk de Tweet race. Een ‘twitter-fueled’ race onder iedereen in Amerika. De grote finale vindt plaats op de dag van de Superbowl, 6 februari 2011. De winnaar wint een 2012 C-class coupe.

Begin december startte de race, wie de meeste volgers kon krijgen voor zijn race op Twitter. Wie op 22 december de meeste volgers had, behoorde tot de gelukkigen. Uit deze poule werden vier racers gekozen. Zij mochten zelf uit hun netwerk een co-driver kiezen. Vanuit vier verschillende Amerikaanse steden (New York, Chicago, L.A. en Tampa) racen op 6 februari de vier teams richting Dallas. Onderweg moeten de teams verschillende opdrachten voltooien om uiteindelijk in Dallas aan te komen. En hoe race je precies? Door je volgers zoveel mogelijk tweets te laten versturen. Want tweets zijn de benzine voor je auto.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...