McDonald’s pest Burger King in Frankrijk

Tussen twee wereldwijde concurrenten wordt advertising vaak gebruikt om de strijd uit te vechten. Soms hard en direct, maar soms ook met een flinke dosis humor.

Kijk bijvoorbeeld naar Frankrijk. Daar heeft fastfoodketen McDonald’s meer dan 1.000 restaurants. Haar grootste (internationale) concurrent Burger King heeft ‘slechts’ 20 vestigingen in Frankrijk. Dat wilde bureau TBWA\Paris gebruiken om een tikje met een knipoog uit te delen. Door een absurd, maar hilarische billboard te plaatsen om het verschil aan te geven hoe ver het rijden is naar de dichtstbijzijnde vestiging van beide ketens.

Zo reden ze naar het kleine plaatsje Brioude. Om aldaar aan te geven dat de dichtsbijzijnde Burger King nog 258 km weg is. Kijk  je goed, dan zie je dat de dichtstbijzijnde Mac slechts 5km rijden is. Erg leuke stunt.

mcdonalds billboard

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook11Share on LinkedIn7Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...