McDonalds Monopoly

McDonalds Australië heeft een interessante game gelanceerd. Het heeft, in samenwerking met Hasbro, Monopoly in een nieuw jasje gestoken. En hoor ik je denken: Ok.. What’s new? Nou dat zit hem in het feit dat het een game is, die je de hele dag door speelt, onafhankelijk van locatie. Je speelt dus niet alleen in een vestiging, maar speelt vooral buiten.De speltoevoeging van Augmented Reality doet je denken aan Pokemon. En we weten inmiddels van de gemeente Kijkduin hoe populair dat kan zijn.

Het mechanisme van het spel is niet veranderd. Je speelt op een virtueel bord met anderen en moet zoveel mogelijk straten verzamelen en hotels bouwen. Aan (bijna) elke kanskaart is een prijs verbonden, geen gratis BigMac, maar echt grote prijzen. Monopoly is in Nederland toch een oud bordspel dus de kans dat het overwaait achten wij klein, maar de manier waarop een oud spel wordt omgetoverd (met huidige technieken en trends) is verfrissend. Gemaakt door VML Australia. (via)

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...