McCafe Flash Stories

Al sinds mensenheugenis zijn koffie en het nieuws met elkaar verbonden. Een moment van bezinning en rust, even de dag beginnen. Bij McDonald’s bijvoorbeeld, maar dan in een nieuw jasje. Want samen met TBWA Paris en DAN\Paris heeft de fastfoodketen haar koffiekopjes omgedoopt tot een bron van nieuws. Zodat je geen krant of andere app meer nodig hebt, met McCafe Flash Stories.

Eigenlijk werkt het met een net zo oud principe als de krant zelf: een QR-code. Niet dat daar de inventiviteit in zit, maar de koffiekopjes zelf worden thematisch vernieuwd en gestyled en de verhalen worden geüpdate. In alle 1.500 restaurants in Frankrijk.

Hoe simpel het idee ook is, hoe megalomaan de aftrap was. Want de Flash Stories werden gelanceerd met een 2:30 durende mini horrorfilm genaamd Lost in the Black Forest.

 

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
1Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...