Make me a morning person

Philips daagt mensen uit. Mensen die graag nog even willen blijven liggen. Mensen die eindeloos ‘snoozen’. Mensen met loodzware oogleden. Mensen die moeier wakker worden, dan toen ze naar bed gingen. Mensen voor wie het elke morgen maandagmorgen is. Philips en haar reclamebureau TribalDDB noemen dat ‘non morning persons’. Die mensen mogen nu meedoen met een grootse uitdaging. Kan Philips van jou wel een morning person maken?

De opvolger van het veelgeprezen ‘Wake up the town‘ begint op Facebook. Op de Philips Healthy Living Facebook pagina kunnen ‘non morning persons’ zich nu inschrijven. Na de inschrijving kun je een quiz doen, waaruit jouw slaapprofiel opgemaakt wordt. Ben jij  The Grump, The Grunter, The Snoozer, The Zombie, The Corpse, The Early Bird of The Chirpy?

Vanaf Oktober nodigt Philips, op basis van inschrijving op Facebook, honderden kandidaten uit om te participeren. Zij monitoren 21 dagen lang via de speciale ‘Wake-app’ (voor de iPhone) via mini-games hun stemming, alertheid en het gemak waarmee mensen uit bed komen. Op basis van de app wordt bepaald of de persoon in kwestie echt veranderd is van een ‘non morning person’ in een ‘morning person’. Ben je uitgeloot of wil je niet aan het experiment meedoen? Dan kun je ook de iPhone app downloaden.

Gedurende het proces kan iedereen in (zo goed als) real time de vorderingen zien van het experiment op Facebook. Resultaten kunnen gefilterd worden op basis van geslacht, leeftijd en ochtend types. Er staat ons een mooi experiment te wachten. Welterusten.

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...