Logeren bij IKEA

Merken zijn overal aan het uitzoeken hoe zij hun sociale fanbase moeten of kunnen belonen. Vele merken zoeken hun heil in kortingen op producten of privileges in content. Maar het allersterkste is natuurlijk het ervaren van de producten zelf. Zo dacht IKEA ook, die een fancommunity genaamd: ‘I wanna sleepover in an IKEA‘ uitnodigde om hun naam waar te maken. Na een competitie op Facebook mochten 100 gelukkigen (van de 100.000 fans) ook echt komen slapen.

IKEA lanceerde dit logeerpartijtje niet alleen voor de lol. Het blijkt namelijk dat mensen in slechts tien minuten tijd hun matras of bed uitzoeken. En dat is veel te weinig, wanneer je beseft dat je gemiddeld 30 jaar met je (volwassen) matras doet. Daarom nodigde IKEA een slaapexpert uit om mensen te helpen met het vinden van hun bed. Ook kreeg iedereen een slaappakketje van IKEA, werd er een verhaaltje voor het slapen gaan voorgelezen en mocht men natuurlijk alle versnaperingen proeven in het restaurant. Een prachtig voorbeeld hoe je van je online sociale fanbase echt ambassadeurs kunt maken.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+1

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...