Let’s eat together

Zes op de tien mensen in Roemenië eten hun avondeten alleen, op de bank, voor de buis. Coca Cola vond deze tragische cijfers een mooie aanleiding om mensen bij elkaar te brengen. Het schakelde bureaus MCM en McCann in om de vreugde van het delen van de maaltijd te promoten. En dat deden de bureaus met een primeur: met een uitnodigende commercial, gevuld met vragen van Roemenen.

Als basis werd een commercial geschoten, waarin de gezelligheid van een gezamenlijke maaltijd centraal stond. Vervolgens claimden ze #Letseattogether. Deze hashtag gold vervolgens als aanjager om mensen via Twitter en deze commercial bij elkaar te brengen. Elke commercial werden er zo zeven tweets getoond op nationale televisie, waarin dus zeven dinerwensen werden getoond. Om het nog extra kracht bij te zetten, verstuurden ook lokale bekendheden tweets om zo een nog specialere maaltijd te delen.

Uiteindelijk droeg de campagne in zijn geheel bij aan de associatie van Coca Cola met de avondmaaltijd, was #letseattogether een periode lang trending topic in Roemenië en zorgde het voor vele gezellige avondmaaltijden.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...