Kunnen studenten een raket lanceren met een Sony Vaio?

‘The first rocket to land on the moon had less computing power than today’s Sony VAIO computer. Which begs the question: Can a Sony VAIO notebook launch a rocket?’ Zo start The Rocket Project. Een samenwerking van Intel en Sony ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe VAIO notebook.

Na een acht maanden durend selectieproces zijn de acht beste (Amerikaanse) studenten uitgekozen voor The Rocket Project. Zij werken toe naar de deadline van 12 April. De dag dat zij zelf een raket moet laten lanceren. De studenten worden nauwkeurig begeleid door Tom Atchinson van The Rocket Mavericks. Elke dag plaatsen de studenten nieuwe content op het platform. Via fotoseries, video’s en blogs blijf je dagelijks op de hoogte van de vorderingen van de studenten.

De campagne is ondersteund met verschillende sociale media zoals de inzet van Facebook en Twitter search. Met meer dan 61.000 fans is het zonde dat Sony niet meer heeft gehaald uit Facebook, dan alleen een banner. Voor een project van deze proporties een aparte keuze. Hetzelfde geldt voor Twitter search. De mogelijkheid om te kijken wat men allemaal zegt over het project. Dit is de eerste keer dat er op deze manier met de zoekfunctie van Twitter gewerkt wordt. Maar waar alle studenten toch al content produceren voor het platform zelf, waarom wordt dit niet verder doorgezet naar de verschillende (sociale) media van Sony?

Met The Rocket Project levert Sony wel een indrukwekkende campagne af. Het ziet er gelikt uit, het concept klopt met het merk, maar het is vooral nog zenden van informatie.

Project:Report van Pulitzer

Losstaand van The Rocket Project is een ander initiatief van Sony en Intel. Zij loven een prijs van $10.000,- uit voor jonge journalisten die (natuurlijk gebruikmakend van de nieuwe Sony VAIO) nieuwsberichten, artikelen of opiniestukken maken die een wereldwijde impact hebben. De losse campagne is volledig te bekijken op YouTube.

Met beide projecten bewijst Sony de propostie van Make.believe waar te maken en door te voeren binnen online (en social) concepten. De VAIO als product speelt binnen beide campagnes een zeer relevante rol en is niet zomaar een product. Het is de basis voor zeer diverse creaties.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...