Ken wil Barbie terug voor Valentijnsdag

Sinds de veelbesproken breakup in 2004 is het Ken niet gelukt om zijn Barbie terug te winnen. Maar dit jaar is een speciaal jaar. Ken viert dit jaar zijn 50e verjaardag en 7 jaar na de breakup vindt hij het wel tijd om tijdens Valentijnsdag weer samen te komen met zijn droomvrouw. Daarom helpt Mattel Ken een handje met een enorme online campagne, met behulp van sociale kanalen. Ook natuurlijk ter promotie van zijn nieuwe pop.

De campagne draait om de barbieandken website, waar men door middel van een love-o-meter kan stemmen of Barbie en Ken weer moeten samenkomen. Maar er is meer. Veel meer. Barbie is namelijk al jaren flink actief op social media. Haar Twitter bijvoorbeeld heeft al meer dan 32.000 volgers. Maar de campagne draait eigenlijk volledig om Ken.

Ken, de ultieme man, geeft zich helemaal bloot op verschillende online kanalen. Hij gebruikt Twitter om zijn interesses, passies en mannelijkheid tentoon te spreiden. Op Foursquare haalt hij herinneringen op aan plekken waar hij met Barbie geweest is. Verder kun je de campagne volgen op verschillende Facebook pages, op YouTube en (in de VS) op Hulu.

Naast social media heeft Mattel het nog een stapje verder gebracht. Niet alleen met offline advertising, maar ook door een enorme datingshow ‘Genuine Ken‘ als webisodes op te starten. In deze show zoekt The Hills ster Whitney naar de ultieme Ken. Momenteel zijn er acht ‘Ken-testants’ in de running om de ultieme boyfriend te worden.

Een mooi en compleet voorbeeld van een social media case. (via Mashable)

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...