Kelloggs Pitfall

Het Britse Kellogg’s Cornflakes merk Krave lanceerde deze maand (samen met Activision) een eigen branded mobile game genaamd PitFall. De game is onderdeel van een geïntegreerde campagne die omgedoopt is tot ‘Quest for the Chocovore Idol’, waarin de game aangejaagd wordt met commercials in acht landen.

PitFall is een ‘freerunning’-game, waarin spelers zes ronden moeten overleven. Aan het einde van de campagne, worden de vier beste spelers vervolgens uitgenodigd om naar Malta te gaan en aldaar de game in het echte leven na te spelen. De winnaar gaat er vervolgens van door met $10.000,-. De live variant van PitFall wordt uitgezonden door MTV.

PitFall is te downloaden via iTunes of Google Play. De campagne is bedacht door Leo Burnett en toont een van de eerste initiatieven die de brug slaat tussen branded mobile advertising en outdoor competities.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...