JongeHonden Report Cannes #2

jongehonden

Zoveel als Martin Gaus van honden houdt, houden de Jongehondjes van feesten! En laat Cannes nou net de juiste locatie zijn om dit te doen. Zo werd ons programma elke avond goed gevuld met verschillende feesten. Maar om ons voor te bereiden op de avond, werden wij door verschillende partijen uitgenodigd om op locatie te komen borrelen. Shoutout naar 123RF, die onze Jongehondjes hadden uitgenodigd in hun appartement om eens lekker te komen in drinken! Bedankt!

Hier een kleine blik op onze feestjes:

Onze Next Level Jongehonden feest
Het thema van dit jaar luide Enter the Next Level, dat gegeven werd aan het strand, met als dresscode: Gamification. Dit leverde een leuke en opvallende optocht op tijdens de wandeling van het hotel naar het strand. Aangekomen op het feest, stond onze DeeJay Robin S. klaar om ons te verzien van zijn beste beats! Later deze avond verscheen onze beste vriend: Jacques Vereecken, één van de mannen waaraan we deze week allemaal te danken hebben. Na heftig zuipen, de voetjes van de vloer te hebben te stampt sloten wij de avond af bij de Gutter Bar. Wat is de Gutter bar? De Gutter Bar is een bar waar elke avond, alle creatieven, een te duur biertje komen drinken.

Young Lions openings gala
Het feest ter opening van het festival. Het sfeertje hing er wel, echter ging het nog niet zo snel los. Met los gaan bedoelen wij crowd surfende mensen, kotsen in het middellandse C’tje en de volgende ochtend niet meer weten wat je gedaan hebt. Maar al gauw kwam hier verbetering in. Dit dankzij één heel speciale man; P to thé fucking Diddy! Hij kwam even zijn praatje houden over dat hij niet kon slapen van de geluidsoverlast, song een klein stukje mee en weg was hij weer. Wel zorgde dit moment voor een uitbarsting van nieuwe energie en ging het feestje toch nog los! Natuurlijk nooit zo los als ons eigen Jongehonden feest, daar tipt niemand aan.

diddy

Massive Music en Mediamonks feest
GRRRRRRR, RAAAAAWRH, WHOOH WHOOW HA HAA. Het lijkt alsof je jezelf in Artis bevind met al deze gekke dieren geluiden. FOUT. Het thema van het feest dit jaar was Animmmmal. Gedraag je als beest, ga als beest, of maak geluiden als een beest. Dit is een feestje om niet te missen, elk jaar weten zij de spanning hoog te leggen, om te beginnen al bij het weggeven van de kaartjes. Zouden we dit jaar wel of geen kaartjes krijgen. Deze spanning duurt vaak tot aan de opening van het feest. Maarrrrrr wij hadden kaartjes! Het feest was aangekleed met een grote kooi waarin de DeeJay Booth stond, verder waren er verschillende (wat vreemde) acts van dansers in onder andere kippen pakken en werd er door de bezoekers van het feest gedanst als beesten! Om iedereen weer afgekoeld naar huis te laten gaan, begon het aan het einde van het feest een beetje te regenen, maar ook dit mocht de pret niet drukken.

massive
Le Bâoli A.k.a. Le Ballotelli
Zoals onze sponsor Telfort zou zeggen: van student, naar decadent. Zo werden wij op donderdag ontvangen in misschien wel het meeste decadente restaurant van Cannes, Le Bâoli A.k.a. Le Ballotelli.

Dit allemaal dankzei onze grote vrienden van JCDecaux! BIG Shoutout naar hun! Zij organiseerde dit diner nu voor de 3e keer.

Bâoli vooraf:
Iedereen staat in zijn/haar netste outfit uit de kleding kast en wil je er zo goed mogelijk uit zien. Vervolgens gingen wij van X5 naar Lijn5 met de bus naar de Bâoli om vervolgens onze buikjes te vullen met een drie gangen diner. Maar dit was niet alles! Nadat onze buikjes goed gevuld waren, werden wij verrast met de meest epische Mojito van ons lefon. Met Mojito bedoelen wij dan een Mojito van het formaat: Vissenkom, of Vaas je weet wel zo één waar je bloemen in zet. Hierop aansluitend konden wij zelf kiezen wat voor drank we wouden bestellen. Tot slot veranderde dit decadente restaurant tot een club, waar je even je voetjes van de vloer kon dansen en dat mooie outfitje van je vol kon zweten. Dat was dat.

mojito

Bâoli achteraf:
Voor sommige was het feest nog niet over na de Bâoli, zo lokte één van onze Jongehonden een vrouwtje uit de Bâoli mee naar het strand om daar eens lekker naar de “sterren te kijken”. We noemen geen namen.

De terugreis.
De terugreis was wat stil. De hondjes waren moe en wouden slapen. Maar om de terug weg toch op een leuke manier af te sluiten, kwamen Mark van der Heijden en Joey Boeters a.k.a. The Copycrew, de bus verrassen met hun eigen show: “The Mark en Joey Advertising Bingo Showey! Zo zijn er altijd mooie prijzen te winnen en ga je niet met lege handen naar huis. Want zoals het intro geluiden van de show al luide: Iedereen kan een winnaar zijn! 

Dat was dat. Wij komen nog één keer terug met een post. Deze bevat een samenvatting van het avonturen des Lefon! en ook doen wij een korte interview met onze Young Lions Competition winnaars Jimmy Mars en Sharon Goldstoff. Zij wisten in de categorie Print een bronzen leeuw te scoren maar dit alles komt terug in de volgende post.

Share and look smart:Tweet about this on TwitterShare on Facebook0Share on LinkedIn0Share on Google+2

Michael

Michael is mede-oprichter van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @mkouwenhoven

You may also like...