Jay-Z zet zichzelf op de interactieve kaart

Op 16 November komen de memoires van Jay-Z uit, getiteld ‘Decoded‘. Om hier meer aandacht aan te geven, bedacht bureau Droga5 een indrukwekkende campagne. DecodeJay-Z. Elke pagina uit zijn memoires is terug te vinden op een bijzondere plek ergens in New York (en zelfs daarbuiten). Dat kan een billboard zijn, maar ook meer onconventionele plekken, zoals op maatpakken.

Het bureau heeft getracht om een uitdaging te maken die past bij het merk Jay-Z. Zoals ze zelf zeggen: ‘The fans need to be as jet-setting as Jay-Z himself.’ Door samen te werken met BingMaps creëren zij een canvas aan tips en hints. Elke dag wordt namelijk een pagina geplaatst op een onconventionele plaats. Wie hem als eerste ‘vindt’, krijgt een  exemplaar van het boek, met jouw gevonden pagina gesigneerd door de man zelf. Alle prijswinnaars worden daarna in een grote grabbelton gegooid, waarbij een gelukkige winnaar de hoofdprijs wint. Jay-Z en Coldplay live in Vegas op Oudejaarsavond. Je kunt meespelen door in te loggen met je Facebook account of met je mobiele telefoon. Succes!

Share and look smart:Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Facebook
Facebook
0Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
0

Dimitri

Dimitri is mede-oprichters van Pop the Campaign en werkzaam als creative lead in Amsterdam. Twitter: @D13M

You may also like...